Training digitale communicatie

Heeft u het idee dat u niet begrepen wordt in uw digitale communicatie? Of begrijpt u vaak niet wat anderen bedoelen? Of ervaart u zo nu en dan dat er conflicten ontstaan door digitale communicatie? Dan is deze training iets voor u!

    Algemeen

    We bevinden ons in een snel veranderende wereld. Dit heeft erin geresulteerd dat we ons in een heuse digitale wereld bevinden. Een digitale wereld waar communiceren veelal per e-mail, WhatsApp en sociale media gebeurt. Echter betekent dit ook dat men vaak afgerekend wordt, op basis van deze communicatie. Het staat ergens vastgelegd en is makkelijk te delen met anderen. Dit kan het imago van een persoon of bedrijf behoorlijk beschadigen. De training Digitale communicatie is een korte training, om te leren beter te communiceren in deze digitale wereld. Deze training heeft als doel om beter met klanten en medewerkers te communiceren, beter beoordeeld te worden op sollicitatiebrieven, meer reacties te krijgen op advertenties, enzovoorts.

  • Interesse?

    Leerdoelen

    • Weten waar communicatie uit bestaat;
    • De verschillende digitale communicatiemiddelen leren kennen;
    • De meest gemaakte fouten leren herkennen;
    • Kunnen inleven in degene met wie je communiceert;
    • Weten wat de aandachtspunten zijn bij de diverse communicatiemiddelen.
  • Interesse?

    Werkwijze

    Tijdens de training zal de docent zich vooral richten op voorbeelden uit de praktijk. Ook wordt gevraagd van de cursisten om zelf voorbeelden mee te nemen van hun eigen digitale communicatie. Zo kan men direct concrete tips meekrijgen.

    De training bestaat uit twee dagdelen. Tijdens het eerste dagdeel zal men zich vooral richten op de theorie en op het analyseren van digitale communicatie. Na het eerste dagdeel gaan de cursisten opdrachten uitwerken. Deze worden tijdens het tweede dagdeel behandeld.

  • Interesse?