Cursus klantvriendelijk handelen

Hoe scoort u op klantvriendelijkheid? Is er verbetering te boeken? Volg dan de cursus klantvriendelijk handelen!

    Algemeen

    De ervaring van de klant is één van de belangrijkste aspecten van het bedrijfsleven. Wanneer uw klanten geen aangename ervaring hebben met één van uw producten of diensten, kan dit uw imago schaden en uiteindelijk veel invloed hebben op de resultaten van uw bedrijf. Zeker in het huidige digitale tijdperk weten uw bestaande en potentiële klanten al snel van deze ervaringen af. U en uw medewerkers zijn heel belangrijke factoren in de ervaring van de klant. Tijdens deze cursus leert u vanuit wetenschappelijke theorieën de klantervaring te verbeteren.

  • Interesse?

    Leerdoelen

    Tijdens deze cursus worden kennis en vaardigheden aangeleerd betreffende de volgende onderwerpen:

    • Effectief leren communiceren via de LSD-techniek;
    • Luistervaardigheden;
    • Contact en aansluiting leren maken met de klant;
    • Klantgericht leren waarnemen;
    • Klantgericht leren denken;
    • Verschillende klanttypes leren herkennen;
    • Herkennen en ontdekken van de behoeften van de klant;
    • Inoefenen van de vaardigheden.
  • Interesse?

    Werkwijze

    De training zal aangepast worden aan de cursist, wat betekent dat de training zoveel mogelijk aansluit op de praktijk waarmee hij/zij te maken krijgt. Bovendien zal de training worden aangepast aan het niveau van de doelgroep.

    De training zal enerzijds bestaan uit een stuk theorie vanuit de wetenschap, maar zal zich daarna snel richten op het toepassen in de praktijk. Tijdens de trainingen zal er ook gebruik worden gemaakt van realistische oefenscenario’s waarbij de inzet van een acteur ten behoeve van het rollenspel de ervaringen van de deelnemers zal intensiveren. De scenario’s zullen worden afgestemd op de situaties die zich in de dagelijkse praktijk voordoen.

  • Interesse?